– Invitació a la inauguració de AIGUA, RIUS Y POBLES
– Descarregar Folletó y Agenda Ciutadana .pdf (aprox. 1 Mb).
Vivim al Planeta Blau, al Planeta Aigua. Tanmateix, 1.100 milions de persones no tenen garantit l’accés a l’aigua potable i cada dia moren unes 10.000 per aquest motiu, la majoria de les quals són nens. Afrontem les conseqüències de la crisi d’insostenibilitat per contaminació i destrucció d’aiguamolls, rius i aqüífers. Primer han mort granotes i peixos… després les persones més vulnerables.
L’extracció abusiva de cabals, la dessecació d’aiguamolls, la tala de boscos i manglars, juntament amb la fragmentació de l’hàbitat fluvial amb grans preses han ensorrat la vida dels nostres rius i han fet desaparèixer la pesca: la proteïna dels pobres.
La Comissió Mundial de Preses estima que les 45.000 grans preses construïdes al llarg del segle XX han fet desplaçar entre 40 i 80 milions de persones, en resultar inundats els pobles on vivien.
La privatització dels serveis d’aigua i sanejament com a conseqüència de la pressió del Banc Mundial ha agreujat la vulnerabilitat dels més dèbils, en transformar els ciutadans en clients i en ignorar que l’accés a l’aigua potable ha de ser considerat i garantit com un dret humà.
Afrontem, en definitiva, una crisi global de l’aigua, un veritable holocaust hidrològic, en què les víctimes són invisibles, llunyanes i sense rostre; prescindibles en la nostra consciència.
“Aigua, Rius i Pobles” s’ha proposat donar la paraula a aquestes persones, a la vegada víctimes i lluitadores per un món més just, digne i sostenible. Potser no tenen “la solució” als problemes; però els pateixen en primera línia i, per això mateix, mereixen ser escoltades i tingudes en compte.
